Nasi odwiedzający często pytają, jak działa fundacja i w jaki sposób można zaangażować się w pomoc osobom z doświadczeniem uchodźstwa. Dlatego zapraszamy wszystkie zainteresowane osoby do włączenia się w działalność fundacji jako wolontariuszki/wolontariusze. Zebraliśmy pytania, które nie mieszczą się w określonych kategoriach, ale są równie ważne dla osób z doświadczeniem przymusowej lub dobrowolnej migracji. Zapoznaj się z tymi pytaniami, aby uzyskać więcej przydatnych informacji.
Czy wykonujecie tłumaczenia dokumentów z języka ukraińskiego na polski (i odwrotnie)?
Tak, nasi wolontariusze/wolontariuszki wykonują tłumaczenia dokumentów. Należy jednak pamiętać, że czas oczekiwania może wynosić około dwóch tygodni.
Jakie są godziny pracy Centrum Wsparcia?
Poniedziałek — piątek od 10:00 do 18:00
Sobota od 10:00 do 17:00.
UWAGA! Dział zatrudnienia pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 – 17:00.
Czy oferujecie pomoc psychologiczną?
Tak, w naszej fundacji można uzyskać bezpłatną konsultację psychologiczną dla dzieci i dorosłych (do trzech konsultacji).
Czy istnieje możliwość towarzyszenia i pomocy w tłumaczeniu w urzędach lub u lekarza?
W naszej fundacji pracują wolontariuszki i wolontariusze, którzy mogą pomóc w tłumaczeniu w urzędach lub u lekarza. Wnioski o taką pomoc należy składać co najmniej 3 dni wcześniej za pośrednictwem infolinii lub stacjonarnie. Następnie wolontariuszka/ wolontariusz skontaktuje się z Tobą w dniu wizyty. Należy jednak pamiętać, że złożenie wniosku nie gwarantuje dostępności wolontariusza.
Czy oferujecie pomoc prawną?
Tak, po wcześniejszym umówieniu się. W poniedziałki przyjmuje prawnik ds. prawa pracy, a we wtorki i piątki prawnik ds. ogólnych. Dni przyjęć mogą się zmieniać, dlatego prosimy o telefon na infolinię w celu umówienia się i sprawdzenia aktualnego harmonogramu konsultacji prawnych.
Masz pytania?
Potrzebujesz pomocy lub porady? Zachęcamy do konsultacji!
Stacjonarnie
ul. gen. Andersa 29 00-159 Warszawa
Telefonicznie
+48 727 805 764